zondag 14 augustus 2011

De mooiste Dacia van Nederland

Foto’s en tekst: Hans

Mooiste Dacia 2010 06

Op de Dacia Fandag 2010 is de Dacia Logan MCV van Hans, “Blue Lady Logan”, uitgeroepen tot de mooiste Dacia van 2010.

Gezien alle aanpassingen, wijzigingen en werkzaamheden die Hans aan zijn Dacia Logan MCV heeft verricht een begrijpelijke keuze.

Maar om ook in toekomst de mooiste van Nederland te blijven moet je natuurlijk blijven verbeteren.

Een laatste aanpassing is de dubbele roestvrij stalen uitlaat naar aanleiding van dit Artikel.

Overigens heeft Hans nog meer aanpassingen op stapel staan, maar daarover berichten we later.

Mooiste Dacia 2010 04

Het is er nu toch van gekomen, na één jaar heb ik toch de knoop doorgehakt.

Ik had het al eens met kees over gehad, omdat ik het bij hem had gezien.

Mooiste Dacia 2010 07

Na heel wat zoekwerk heb ik een dubbele uitlaat gekocht en met wat aanpassingen is het toch gelukt om deze onder de Dacia Logan MCV te krijgen.

De uitlaat is gemaakt voor een VW Golf 3 en de pijp is ook wat dikker dan die van de Dacia.

Mooiste Dacia 2010 09

De einddemper van de Golf heeft een doorsnede 50 mm en die van de Dacia is 45 mm, dus ik ben op zoek gegaan naar een verlooppijp die ik bij Chris Slager heb gevonden.

Nadat ik die op maat gezaagd had kon ik bekijken waar de steun voor de uitlaatdemper moest komen. Ik heb de originele ophanging gebruikt met het originele uitlaatrubber.

Daarna ben ik even naar een lasser gegaan, die de steun op de goede plek heeft gemaakt aan de uitlaatdemper.

Mooiste Dacia 2010 08

Toen weer snel naar huis en gelijk weer onder de auto gaan liggen om de dubbele uitlaat er onder te maken.

Daarna was ik wel heel benieuwd wat voor geluid er uit zou komen, dus ik heb hem gelijk gestart en er komt een mooi zwaar geluid uit en ziet er ook leuk uit.

Mooiste Dacia 2010 02

Mooiste Dacia 2010 03

Ik moest ook nog rekening houden met de afneembare trekhaak die ik er pas onder heb gezet, die ik heb gekregen van Dacia Nederland i.p.v de week rijden in de Dacia Duster die we hadden gewonnen met de verkiezing: De mooiste Dacia 2010.

Het volgende wat er nu nog aankomt is lederen bekleding waar inmiddels al een afspraak voor gemaakt is, daarvan volgen later nog foto's.

Mooiste Dacia 2010 05

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier en alles over tuning Hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten