vrijdag 2 september 2011

Goed geluid in je Dacia hoeft niet duur te zijn

Tekst en foto's Eric

Low Budget Audio Systeem scoort 3e plaats bij Emma Sound Quality 2009 te Geldrop

Na inbouw van de Kruidvat Watssound WS-164B en het vervangen van de voorste speakers door JBL GT0225e speakers met kantelbare tweeters heb ik ook een actieve subkistje geplaatst, Boschman type B-98XP.

Dacia Audio Eric 11

Tevens heb ik een FM-modulator ingebouwd om de DVD-speler over de radio te laten spelen. Met deze installatie ben ik naar een Car Hifi Centre gegaan om de RTA (real time analyzer) te meten en daar kwam een mooie curve uit, waarbij het sub gebied iets hoger is als midden en hoog. Voor de kenners is dit een prima score. Er is een zeer goede staging , stereobeeld en imaging aanwezig.

Dacia Audio Eric 12

De wagen is dus klaar om aan een sound hi-end wedstrijd mee te doen.

De wedstrijd

Op 28 juni 2009 heb ik meegedaan een Sound Quality Wedstrijd (het gaat hier om de geluidskwaliteit en niet om de meeste decibels) van Emma Sound Off.

Dacia Audio wedstrijd Eric 07

De wedstrijd is ingedeeld in diverse groepen. Ik deed mee in de groep tot € 2.000. De kostprijs van mijn totale audio-installatie bedraagt € 248, een fractie van wat de andere deelnemers aan installaties hebben.

Dacia Audio wedstrijd Eric 14

Waar de jury vooral van opkeek dat ik geen aparte versterker gebruik, maar het geluid gewoon via die goedkope radio regelde. De auto wordt gejureerd op inbouw, veiligheid, maar vooral op de kwaliteit van het geluid.

Dacia Audio wedstrijd Eric 09

Uiteindelijk wist ik met deze budget audio installatie een mooie derde plaats te bemachtigen.

Zo zie je maar.

Je hoeft geen kapitaal uit te geven om naar een goed stukje muziek te kunnen luisteren in je Dacia.

Dacia Audio wedstrijd Eric 15

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tuning en pimpen vind je Hier

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten